< < < Specialist in subcontractare industriala, mecano-sudura, frezare, prelucrare, masini speciale, inginerie > > >

ISTORICUL SOCIETATII RFCI pana in prezent MASINA ENGINEERING

Compania Romanet Foltzer a fost creata în 1972 la PUSIGNAN de catre d-nii Romanet Roger ROMANET Christian si FOLTZER Robert iar în 1975 compania este instalata in localitatea BEAUVOIR DE MARC pe un teren familial. De la început, societatea este specializata în sudura pieselor gabaritice si pieselor de mecano-sudura. Principalul client este societatea BERLIET unde domnul Foltzer si-a început cariera profesionala. Compania va prospera pana in anii 90 , specializandu-se în fabricarea de piese pentru transport pe cablu. Achizitionarea de un birou de cercetare în suburbiile Parisului la Orgeval îi va permite sa intre pe o piata mare, subcontractari in domeniul automobilelor, prin fabricarea de masini speciale.

Din 1990 pâna în 1994 compania se confrunta cu dificultati din cauza recesiunii economice din aceasta perioada, acest lucru determinand o întârziere în investitiile sale. Primul faliment în 1991, consecinta a pierderii bruste a unei piete importante de subcontractare in mecano-sudura si un al doilea faliment in 1994 ca urmare a crizei din 1993, impune managerului dr Foltzer gasirea unui cumparator.

În mai 1995, dupa prezentarea unui plan de redresare la Curtea Comerciala din Viena, domnul si doamna Perrin, respectiv Director General si actionar al firmei CABINES SARRAZIN din BEAUREPAIRE formeaza societatea RFCI preluand 15 persoane. Cifra de afaceri a fost, la acel moment de aproximativ ? 900.000.

Un efort major este depus pentru gasirea de noi clienti si pentru modernizarea parcului de masini precum si informatizarea birourilor. Biroul de proiectare este echipat cu hardware mai rapid si programe de desenare software CAD/CAO permitând rapid interactiunea cu antreprenori mari precum CALOR, Matra, Renault VI, etc ... Mai multe masini speciale si instrumente sunt fabricate ulterior.

În 1996, Stéphane Perrin se alatura societatii RFCI si este responsabil pentru dezvoltarea sectorului comercial, crescand numarul de comenzi si ducand la o crestere rapida a cifrei de afaceri. Eforturile sale au fost depuse în paralel cu cresterea nivelului de calitate (calitate manuala, proceduri si obtinerea calificarii procedurilor de sudare) reusind sa penetreze o noua piata - transportul de persoane pe cablu( telescaune, teleschi, piese de siguranta ). Cifra de afaceri în acest domeniu incepe sa creasca. In paralel preia comenzi de subcontractare pe piata pentru platforme de lucru aeriene minimizand astfel efectul sezonier al pietei muntelui si crescand totalul factural pe parcursul întregului an.

La sfârsitul anului 2001 se ajunge la numarul de 21 de angajati pentru o cifra de afaceri de 1,728,000 euro. În anul 2002, compania a intrat într-o noua faza prin investirea într-un centru de prelucrare cu schimbarea automata a sculelor si modernizarea departamentului de cercetare cu alegerea de noi componente hardware si software precum Solidworks.

La sfarsitul anului 2002 compania se confrunta cu o lovitura severa, cu pierderea pietei de platforme de lucru aeriene si închiderea firmei Matra reducand cu 40% vânzarile in 4 luni. Anul 2003 va fi o provocare dar la sfârsitul anului se va face prima masina de profile cu sertare pentru grupul Arcelor la Diemoz. O noua masina este fabricata în 2004 si doua în 2005, continuand in paralel si activitatea pe piata transportului pe cablu.

Pentru prima data în 2006, compania atinge pragul de 2 milioane de euro din vanzari, cu un sfarsit de an profitabil. Se fac investitii intr-o masina pe comanda numerica. Numarul de angajati este acum de 24 de persoane si 3 practicanti.

În 2007, o noua etapa a societatii, ajungand la cifra de afaceri de peste 3 milioane euro cu livrarea de trei masini pe profile pentru ARCELORMITTAL (România, Slovacia si Brazilia). Se ia deasemenea decizia de a crea o filiala în Romania, numita MASINA ENGINEERING. Se continua investitiile cumparand noi masini inclusiv o MASINA COMBINATA pentru alezat, frezat, brosat si rectificat de mari dimensiuni.

In prezent societatea RFCI MASINA ENGINEERING si-a castigat un renume atat pe piata nationala cat si internationala folosind avantajul experientei de peste 35 ani in fabricarea de masini speciale, a tehnologiei in continua dezvoltare si a unui raport optim calitate-pret.